خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/31 - 13:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی:

اظهارات بایدن در سازمان ملل برای ما قابل پیش بینی بود/ هر اقدامی خارج از قانون مجلس ممنوع است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات بایدن در سازمان ملل بر اساس سیاست های گذشته آمریکا است و البته برای ما قابل پیش بینی بود.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه صحبت های بایدن نشان داد روئسای جمهور آمریکا در عمل تفاوتی با هم ندارند اظهار داشت: رفتار آقای بایدن دور از انتظار نبود اما بدون شک کشوری که باید به تعهدات عمل کند و در رفتار خود تجدیدنظر نماید آمریکا است.



وی افزود: باید رفتار آمریکا و طرف‌های اروپایی برجام تغییر کند و این اطمینان برای ما حاصل شود که تحریم ها لغو شده و تا زمانی که این این اتفاق رخ نداده، هر اقدامی در چارچوب قانون مصوب مجلس ممنوع بوده و دولت نیز به قانون پایبند است.



نماینده شیراز تصریح کرد:قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران چارچوب مذاکرات را روشن کرده است و به  آمریکایی ها هم توصیه می کنم اگر حرفی می زنند بیش از این به حیثیت خود لطمه نزنند،جمهوری اسلامی ایران راهبرد مشخصی دارد و بر مبنای منافع ملی حرکت می کند.



وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا تفاوتی نمی کند خاطرنشان کرد: در مقابله با ایران و منافع جمهوری اسلامی سیاست های آمریکا تغییری نمی کند و همیشه تحت تأثیر لابی صهیونیستی خواهد بود و دل بستن به "جو" و دل کندن از "دونالد" برای ما تفاوتی ندارد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت تاکید کرد: آمریکا بود که پیمان شکنی کرد و اگر قرار باشد کشوری پیش قدم شود آمریکا باید در انجام تعهدات پیش قدم شود و تحریم ها را لغو کند اینکه آمریکا بازگشت خود به توافق هسته ای را مشروط به رفتار ایران کرده، نشانه ای از وارونه سخن گفتن آمریکایی هاست./



پایان پیام

  • کد خبر : 327646
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار